neděle 20. září 2015

Zkušenosti s odličováním atopické pokožky očí

Jak odličovat pokožku, která je náchylná na mechanické poškození a na přesušení?

Moje zkušenost s očními odličovači jedno i dvojsložkovými je mizerná. Obyčejnou řasenku musí člověk drhnout - a to je přesně ta věc, kterou si u víček nyní nemůžu dovolit. 

Micelární vody odlíčí lépe, i když řasenka taky bývá pro některé oříškem, po opláchnutí (micelárka by se měla oplachovat) mám ale svoji papírovou kůži odmaštěnou a přesušenou. Podle míry předchozího potřebného drhnutí i podrážděnou. 

Nejlépe se mi osvědčily oleje. 

http://img.blesk.cz/img/1/normal620/1857731-img-kokosovy-tuk-kokosovy-olej.jpgLíčidla i řasenku spolehlivě odlíčí kokosový olej. Stačí namočit obličej nebo vatový tamponek vodou, přidat trochu oleje (tím se vytvoří emulze) a vše jde snadno dolů. Na oči stačí tamponek na chvilku přiložit, až se řasenka rozpustí, případně použít prsty a trochu promnout. Díky emulzi prsty po kůži lehce kloužou a nedojde k poškození. Nevýhodou kokosového oleje je pro někoho se sklony k ucpávání pórů  jeho komedogennost při užití na celý obličej. Plusem je skvělé odlíčení, krásná vůně, mnohostranné použití (vlasové zábaly, vaření, lubrikant aj.).

Z jiných olejů mám dobrou zkušenost s konopným olejem - za studena lisovaným. Voní tak nějak trávově, odlíčí také slušně, doporučuje se na ekzémy, není komedogenní.

Dalším zástupcem je světlicový olej. Zde prý záleží při komedogennosti na tom, zda je či není lisován za studena. Za studena lisovaná varianta málo nebo vůbec neucpává póry, druhá varianta má být komedogenní. Vůně mi připomíná trochu oříšky, s olejem se hezky pracovalo, ale měla jsem pocit, že mi zhoršuje akné - možná jsem neměla ten za studena lisovaný? 

Zkusila jsem i dýňový olej, který je bohatý na zinek. Odličuje o dost hůř než předchozí zástupci a docela smrdí, takže doporučuji jen k jídlu nebo jako příměs třeba do domácího krému.

Jojobový vosk/olej mi póry ucpával, takže jsem od jeho používání upustila.

Šípkový mi nesedl, je rychle vysýchavý a podráždil mi kůži, takže čistý bych ho už nepoužila. V kombinaci v krému ale ano.

Olivový olej jsem vzhledem k jeho komedogennímu ratingu a recenzím ani nezkoušela.

Ještě bych zmínila arganový olej - měla jsem ten od Nobilis - když pominu smrad kozího chlívku, s kterým jsem hodně bojovala, tak tenhle olej nedráždil, ale zázračné vstřebávání jsem ani před ekzémem tedy nepozorovala. V každém případě neublížil, ale odličovat se jím mi přijde škoda.

Ještě bych dodala, jak postupovat po odlíčení. Olejová emulze se dá z pleti dobře dostat třeba papírovou utěrkou nebo kosmetickým kapesníčkem. Na T zóně a tvářích přejedu zbytek nesmytého oleje pleťovou vodou a čištění je hotovo. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat