pátek 18. září 2015

Láska na první namazání

Jak jsem už v úvodu psala, trápí mne ekzém. Zlobil mne jako malou, pak mi dal na víc než 20 let pokoj a cca před dvěma lety se najednou vrátil. Momentálně mám pár ložisek, která čas od času svědí, červenají, hrubnou, praskají a bolí. Dva roky jsem léčila malíčky obou rukou, neustále se mi objevovaly bezbarvé podkožní pupínky, které nesnesitelně svědily, po jejich popraskání přijde suchá kůže, která prostě nepije, jen dál praská, pálí a bolí. Netuším, co je spouštěčem, vím, že ruce se mi horší za chladu. Na jednu ruku pomohlo dost moře, s druhou nic neudělalo. Tu si piplám dodnes. Kůže je sice trochu větší na daný prst, než by měla být, občas oteče a svědí, ale stačí jednorázové namazání kortikoidem a relativně můžeme pár týdnů existovat - pokud teda není chladno. Plus musím mazat, nenechat ji přeschnout. A tady je kámen úrazu. Spousta krémů (i na suché ruce) prostě nestačí. A když člověk namaže tlustou vrstvu a zaváže to, objeví se (snad z přehydratace) zase ty podkožní pupínky. 


Co se dalších ložisek týká, objevil se mi ekzém na víčkách. Kdo zná, může mi dát za pravdu, že i ve třiceti lze s touto chorobou směle konkurovat (co se vrásek u očí týká) osmdesátiletým babičkám. S prosáknutím kůže víček přijdou hluboké vrásky, naprosto zmuchlané oční okolí k tomu, často obohacené rudými fleky, které se časem olupují, takže i v klidové a olupující fázi je naprosto nemožné použít jakýkoli make-up, protože ty šupiny akorát vylezou. A napatlat make-up všude mimo ty oči, tak vypadám jak panda. Člověk prostě pobíhá mezi lidmi jako flekatá zombice a budí v lepším případě soucitné pohledy.

Poslední výsev ekzému na víčkách nastal po krátké aplikaci DD krému od Mixy (kdo by se nechtěl zbavit akné a nemít sjednocenou pleť, že ...) a nepomohla tomu ani snaha vyschlou pokožku uhydratovat očním krémem L´OREÁL revitalift, který jsem v dané době používala ve snaze zmenšit zmuchlání očního okolí. Ekzém se z ložiska pod levým okem vesele rozbujel i na víčkách oka pravého, které zatím bylo netknuté. Následovala návštěva nové kožní lékařky, kortikoid Advantan a cosi z lékárny na promazání taky s kortikoidem. Protože nejsem zrovna fanda  denního kortikoidního užívání a ta míchaná mastička taky nebyla zrovna ideál, hledala jsem dál. Na radu kolegyně jsem zkusila něco naprosto obyčejného - kalciovou mast.

Snad jsem měla štěstí na lékárnu či lékárnici, ale přišla mi do ruky kalciovka od firmy Generica. Obsahuje mandlový olej, ureu, glycerin, sádlo, kyselinu mléčnou atd. Mast je klasicky bílá, hezky voní, je hodně mastná. Po namazání jsem byla příjemně překvapená - žádné podráždění se nekonalo, kůže vydržela vláčná celou noc, zvolna se hojí. Používám ji jak na víčka, tak i na ten malíček, kde ani po zavázání nevytváří svědivé puchýřky, hezky se po čase vstřebá, nesedí jen na povrchu.

Nevýhodou je, že je prostě mastná, takže namazat ráno oči krémem, přes to rychle make-up moc nejde. Člověk prostě nemůže mít všechno. :-) I takhle toho ta mastička udělala už dost a já bez ní neudělám krok. Zkusila jsem ji použít i na oschlou kůži na patách  a taky spokojenost.

Ještě jsem zapomněla napsat, kolik ten malý zázrak stojí - koupila jsem ji za krásných 65 korun v BENU lékárně. 

Pokud by měl někdo dotazy, nebo se chtěl podělit o  svoji zkušenost, napište.
Těším se. Snow.



Žádné komentáře:

Okomentovat